24 juli

Pagadders

Hallo lieve ouders,

​

We hebben al veel plezier gehad en lekker gezwommen. Toen we aankwamen aan het zwembad was het heel hard aan het regenen maar toen we eindelijk binnen konden was het super leuk. De glijbaan was heel leuk. Effjes relaxen in het warme bad was ook heel leuk. Nadat we goed gezwommen hadden gingen wee eindelijk naar de bivakplaats. Toen we aankwamen gingen we samen met Fleur en Yentel naar de kamer kijken en toen we het zagen was het een heel gezellige ruimte. Nadat we effjes in de kamer hadden gezeten gingen we eten. We aten spaghetti dus het was super lekker!! Na het eten hebben we het slaapzakkenspel gespeeld en we hebben veel gelachen en ons goed geamuseerd. Toen was het tijd om te gaan slapen en nadat de leiding een verhaaltje had voorgelezen kropen we in ons bed.

Knuffels Nel, Florine en Fiene. <3

Kadees

Dag lieve ouders,

​

We zijn gisteren gaan zwemmen in een heel leuk zwembad, daarna hebben we lekkere spaghetti gegeten. Hier hebben ze ook hele goede wc's. De choco s'morgens smaakte bij iedereen heel goed. En nu gaan we fijne spelletjes spelen.

​

Groetjes van alle kadees.

Speelclub

Liefste ouders,

​

We hebben dromenvangers gemaakt en zijn gaan zwemmen. Het was heel leuk. Maar het regende mega hard toen we naar daar wandelden. Yelena en Nell waren in de plassen aan het springen en deden de splash. Ze waren kletsnat. ;)

Veel liefs de speelclub.

Kwiks

Dag lieve ouders, de kwikjes hier,

​

Gisteren werden we wakker gemaakt zoals anders. Maar het was wel super hard aan het regenen. Ons ontbijtje was een boterham met kaas of salami. Tijdens het ontbijt moesten we ook ons middagje klaarmaken want het was tochtdag. We dachten dat we met de auto naar het zwembad gingen maar we gingen te voet. Het was 9 km wandelen en opeens begon het ook te regenen. Voor we überhaupt aan het zwembad waren, waren we al doorweekt. Er was wel een beetje sfeermuziek. Toen we aan het zwembad waren beseften we dat het zwembad eigenlijk superklein was. Er was wel een superleuke glijbaan. We hebben 3uurtjes rond gehangen in het water en daarna moesten we uit het zwembad waren, wachten we op de auto's die ons terug gingen brengen. Eens we terug op de kampplaats waren had iedereen droge kleren aan gedaan. We hadden een vroeger gegeten. Het eten was spaghetti. Super lekkere! We hadden nog avondwijding. We zijn een mok uit klei aan het maken. Daarna moesten we ons gaan klaarmaken en gaan slapen.

Kusjes, de kwikjes

Rakkers

Hallo beste ouders,

​

We zijn vroeg opgestaan. En we zijn om 10 uur vertrokken en om 12 uur aangekomen. Toen konden we zwemmen. En om half 5 vertrokken we terug naar de Kalei met auto's. Toen hadden we een stekskesbaan gemaakt. En Felix was jarig. En het heeft heel hard geregend. De glijbanen gingen snel. En we hebben weerwolven gespeeld.

Groetjes de Rakkers.

Tippers

Hallo ouders,

​

Gisteren hadden we tochtdag. We begonnen de dag met ons lunchpakket te maken, daarna gingen we ons klaarmaken om te vertrekken. Toen we vertrokken waren ontplofte Sien haar fietsband. We moesten heel lang wachten. Toen Sien terug een fiets had waren we vertrokken. We kwamen aan in Maasmechelen Village, daarna mochten we rondlopen. Het begon heel hard te regenen en we moesten naar het zwembad fietsen. We kwamen aan bij het zwembad en moesten wachten. We konden eindelijk gaan zwemmen en iedereen was blij. Na het zwemmen moesten we 1 uur wachten voor we mochten vertrekken. Toen we terug fietsten scheen het zonnetje. We kwamen aan op de kampplaats en gingen avondeten. Na het eten hadden we samenspel met de toppers. Na het samenspel gingen we naar de tent. Toen waren we 5de maaltijd gaan halen, we hadden droge cornflakes gegeten. Toen was iedereen moe en zijn we gaan slapen.

Doei!! xxx Tippers

Toppers

Dag liefste oudertjes,

​

We hebben geen zin om een lange brief te schrijven. Maar het gaat hier heeeeeel goed met ons ( we leven nog).

Maxime: tand uitgevallen

Sander: "goed, goed, goed, ja"

Lowie: "uhm, top"

Lander: "cava, cava, goed, goed"

Vince: "gewoon goed"

Ghijs: "goed"

Jasper: "uhm, ja, goed he"

Ferre: "zeer goed"

Max: "goed"

bye bye ouders

Ps: er is een dikke doritos bites aanbieding in de Kruidvat, dus pakken.

Liefs de Toppers

Tiptiens

Dag mamaatjes en papaatjes en co,

​

Zondagochtend vertrokken we op 2-daagse naar Maastricht. Het begon al goed toen Finn haar band na 5 minuten kapot ging, gelukkig heeft de dienstleiding ons geholpen. Tijdens de fietstocht van 27 km regende het super hard en was de wind super hard. De tenten hingen met ducktape aan de leden. Daarna zijn sommige leiding het komen oppikken met de auto.

Na de lange fietstocht waren we heel blij dat we aankwamen op de plaats waar we overnachten. We gingen de tenten opzetten maar Sien haar tent was kapot dus Nina, Marie en Sien hebben hun moeten proppen in de andere tenten. Met 4 in een tweepersoonstent. AMAZEBALLS!!

Nadat we uitgerust waren vertrokken we alweer naar Maastricht (weer 11 km). In Maastricht hebben we eerst een stadsspel gespeeld, was tantoe leuk. Na het stadsspel hebben we hotdogs gegeten in de regen, was echt lekka. In Maastricht was een lijp optreden van Andre Rieu. In de avond zijn we naar een danscafé gegaan en hebben we jongens en meisjes van andere chiro's gemeet. Het was echt een gezellige avond en we hebben veel gedanst. Rond 1 uur zijn we terug gefietst.

De dag erna mochten we uitslapen. Toen zijn we naar het zwembad gefietst en zijn de leden misschien 50 keer van de glijbaan gegaan. Iedereen is bond en blauw want we vlogen op elkaar. Daarna zijn we terug naar de kampplaats gefietst.

Toen we terug aankwamen was de tent onder gelopen en vol mieren. Paniek in de tent dus. Door papa Senne hebben we deze nacht wel in een droge tent kunnen slapen. We zijn in de nacht een concertje gaan zingen voor de kerels maar ze waren er niet blij mee. Dit was het tot nu toe en het is al super super leuk geweest!

xxx Nina, Norah en Sien

Kerels

Heykes met de Kerels hier hé.

​

We zijn op 2-daagse naar Gent geweest. Gent hebben we gewonnen, nu Dilsen-Stokkem nog. We hebben kajak gedaan in de regen en zijn van de glijbaan gegaan.

"Nog leuke avond gehad." Jens was een beetje stout maar dat liet de andere Chiro's koud. #sorryCeleste #djSvenson

"Louis goeie belly flop, you know. He stole the show".

"Stef heeft een ei tussen zijn billen gestoken, maar jammer genoeg niet gebroken."

"Lars zijn gat ziet blauw en Louis eet eieren rauw."

​

Van alle kereltjes kusjes aan Celeste xxx

Aspi meisjes

Dag lieve ouders,

​

3-daagse was heel leuk! We gingen naar Rotterdam (zoals jullie al wisten). Na een lange reis met de Flixbus en de trein moesten we nog een heel stuk in de regen wandelen tot we op de camping waren. Eenmaal daar ging de tijd super snel en na nog wat wandelen kenden we Rotterdam al vanbuiten. We deden ook een hippie-spel in de stad en bezochten de 'vierkante huisjes'. We aten de lekkerste pizza en frietjes en daagden elkaar uit met een spelletje 'jeu de boules'. Wij vonden het super leuk en zullen dit nooit vergeten, tot snel!

XXX Aspi's

Aspi jongens

Hallo,

​

We werden in de ochtend verrast door onze Bulgaarse vriend (Wout). We moesten weer een tour de France rit rijden naar Roermond voor een tof 3-daagse. Eenmaal aangekomen op de camping merkte we dat Nick de tent vergeten was, waardoor we aankopen moesten gaan doen. We hebben lekker gedobberd met ons opblaasbootje. Op de tweede dag gingen we normaal naar de beachbar maar door, maar door het weer gingen we indoor zwemmen. In de avond hebben we gebarbecued en gepresident.

's Avonds lekker geracet met de boot.

Op de terugrit hebben we Michiel gecarried die zware benen had. Na een paar scoopjes geraakte hij wel vooruit.